zaterdag 25 oktober 2008

bernina express

Vanochtend bij de kapper las ik in de Volkskrant een opvallend stukje, een artikeltje over het onderzoek van Drs broertje "pipo" Jol. Hij had al de aandacht op zich gevestigd door zijn schrijven (een geheim rapport!) over het afschaffen van de laatste minuut. Nu komt hij met een onderzoek dat bewijst dat voetbalwedstrijden steeds saaier worden! (komt me dat niet bekend voor!). Vorig jaar schijnen er 3 leuke wedstrijden geweest te zijn! Henk Spaan is de gelukkige die deze 3 wedstrijden heeft gezien.

Trouwens wil je 1 leuke wedstrijd zien zul je ook een heleboel saaie wedstrijden moeten zien. Van de proefpersonen die aan dit project hebben meegedaan is 13% direct na afloop gestopt met het kijken naar voetballen (en ik heb niet met dit project meegedaan.......)!
Ik heb op internet gezocht naar het artikel, maar helaas ik vond het niet. Ik zal het volgende week op mijn werk opzoeken. Daar kan ik zoals alle bibliotheek bezoekers via Pressdisplay 700 (!) kranten lezen (dus als je niks te doen hebt, ga naar de bibliotheek.......). Bij deze staat het artikel er nu dus bij! Lees het maar eens......

Wat ik wel tegen kwam, en dat leek me wel leuk als afsluiting van mijn vakantie (nou ja, een week vrij dan) was het artikel over een " meesterwerk in de alpen" . Zoals iedereen wel weet ben ik een beetje een zwitserland fan en heb ik inderdaad ook (al is het weer jaren en jaren terug) in deze trein gezeten.

Toevallig had ik het laatst met een bibliotheekbezoeker over deze trein. Zij hadden ook een aantal jaren geleden in deze trein gereden en wilde de rit nog eens over doen. Dat heb ik voor ze op internet opgezocht.
Voor degene die hem nog nooit gezien hebben en waarschijnlijk ook niet vaak in de buurt zijn heb ik hier een mooi filmpje:

Mocht je er niet genoeg van krijgen er zijn natuurlijk meer filmpjes over deze fantastische omgeving te zien..........
Waar ligt de baan...........

Geen opmerkingen: