donderdag 23 oktober 2008

In de bibliotheek


Na een drukke kinderboekenweek, die voor mij pas afgelopen vrijdag was aggelopen heb ik even een weekje de tijd genomen om de accu weer op te laden. De afgelopen 3 weken zijn er in totaal 22 groepen bij mij in de bibliotheek op bezoek geweest, heb ik 4x 2 groepen 1/2 op de godelindeschool bezig gehouden met rijmen en heb ik gejureerd bij het voorlezen op de Tweemaster.
Afgelopen vrijdag begon al weer wat nieuws, nl nederland leest. Heel nederland gaat hetzelfde boek lezen, zodat iedereen wat zinnigs over dat boek kan vertellen of met anderen meepraten. Die eerste dag hebben we 70 boeken weggegeven!
Hier Harry Mulish in Second Life!


Voor ons jeugdbibliothecarissen komt er weer een periode van veel lezen. Als voorbereiding op de kinderjury, die februari 2009 weer van start gaat, moeten we natuurlijk kijken welke boeken er geschikt zijn om mee te doen voor groep 7 van de basisschool, dus heel veel lezen.
We kijken dan naar inhoud, leesbaarheid en soort, zodat er voor elke lezer altijd wel iets leuks bij zit.Meisjes lezen wel, maar bij de jongens is dat een stuk minder!
Dus mocht er soms een tijdje geen berichten meer verschijnen dan zit ik met een boek op de bank en niet achter de computer. Geen bericht, goed bericht........


Of te wel.........

Geen opmerkingen: