zondag 22 juli 2012

Heuveltocht




Eindelijk eens een mooie dag om te fietsen. De laatste 2 tochten die door de TFC Weesp georganiseerd werden vielen in het water. Die had ik ook niet gefietst. vandaag dus wel. De tocht die ik het liefst fietst, nl door de utrechtse heuvelrug. Met 2de pinksterdag had ik al zo'n vergelijkbare tocht in Hilversum gereden, maar verder zijn het alleen vlakke trainingsritten in de polder.
Voor een heleboel jaar terug reden we deze tocht ook al, alleen toen was de afstand 190 km, nu dus slechts 160 km.
We gingen om 8.30 uur met 18 man weg. Eén van de fietsers had al snel pech met een pedaal, maar dat werd gelukkig snel opgelost. Bij de splitsing van de 100 en 150km gingen we met 13 man verder en wij bleven de hele dag verder bij elkaar. Het parcours was mooi, de groep was ook goed, er werd geregeld met andere fietsers gepraat en bij elk klimmetje werd er op iedereen gewacht. Met mij ging het bij de klimmetjes wel goed. Aan het eind van de rit waren er nog een aantal die te veel energie hadden en ging het nog even in een rap tempo naar huis.
Aangekomen nog ruim een uur nagepraat, wat lekkers gegeten en mijn toerfietskleren besteld, zodat ik straks eindelijk in het goede clubtenue kan fietsen!
Al met al weer een hele mooie dag, een leuke tocht, mooi weer en prima vermaakt.

Geen opmerkingen: