donderdag 12 juli 2012

auto gekocht






Vandaag eerst even gewacht op de regen, ik bedoel natuurlijk dat deze voorbij getrokken was. Dus in plaats van 9.00 uur pas om 10.00 uur vertrokken. Helaas reed ik te snel want bij Breukelen kwam ik weer in de regen terecht. Even 10 minuten break en daarna klaarde het op en is het de hele dag droog geweest. Toen kwam pas probleem nummer 2 om de hoek, de tegenwind. Vooral van Lopik naar Schoonhoven had ik volop een sterke wind tegen. Ik kwam slechts tot 22/25 km/uur. Terug ging het trouwens wat harder (45/47 km/uur). Eindelijk na ruim 2 uur aangekomen eerst wat gegeten en toen was het tijd om de auto te bekijken. Ik ging voor een zuinige suzuki/toyota, maar kwam dankzij familie bij de Suzuki Wagom R terecht. Rijdt iets duurder, maar ik kan mijn racefiets er heel makkelijk in zetten. Voorwiel eruit, optillen, beetje draaien en ik kan zelfs de derde (achterbank)stoel weer terug plaatsen. Hij schakelt ook erg soepel, dus de koop was erg snel rond. Nu nog even wachten en biebcheesbiker rijdt na 4 jaar weer in een auto rond. Betekent niet dat ik nu alles weer met de auto ga doen, nee, ik probeer zoveel mogelijk alles met de fiets te doen, alleen in uiterste noodzaak (slecht weer, lange afstand, zware dingen vervoeren) zal ik de auto pakken.
De terugtocht werd een drama. Ondanks een kortere route (via de meern, vleuten, maarssen) kwam ik pas na 131 km (heen was 61 km)met hele zere benen weer thuis. Maar ik heb nu wel een nieuwe auto!

2 opmerkingen:

Elze zei

Mooie auto hoor! Kun je ook eens een tochtje op een andere plaats maken met de fiets :)

Maurice zei

Mooi auto inderdaad. Deze auto's vind ik persoonlijk het beste rijden van allemaal.