zaterdag 2 augustus 2014

nieuw konijnenhok op het balkon

Ruim 2 jaar geleden heb ik een grote houten wand op mijn balkon gezet met daarop een kunststof plaat als afdakje. Door wind/storm en regen,  het feit dat ik het allemaal snel in elkaar heb gezet en dus uiteindelijk ook niet praktisch was en dat afgelopen jaar 1 van de 3 konijnen dood is gegaan heb ik doen besluiten om nu in mijn vakantie een geheel nieuwe ruimte te maken. Omdat ik 2 hokjes nodig had (1 voor mijn hollandertje, Dotje geheten omdat ze ook een dotje was en 1 voor mijn 2 dwergkonijntjes) en nu nog maar 1 kan ik de ruimte groter maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Eerst met mijn buurman even afgesproken wanneer ik aan de slag ging i.v.m. geluidsoverlast en hups met mijn 2 linker handen eerst alle houten planken van 2.60 losgeslagen, door midden gezaagd en daarna begonnen met de opbouw. Ik moet zeggen dat de wand er nu goed, sterk en stabiel staat. Tevens heb ik de ruimte praktischer ingericht, aan de achterkant tegen het raam een stellage gemaakt om de kunststofplaat op te laten steunen en net voordat het begon te regenen was alles klaar.
Nu moeten de 2 dwergkonijntjes even wennen aan de nieuwe situatie en als ze eenmaal door hebben waar hun wc'tje staat kunnen ze helemaal los.
Nu heb ik ook weer wat ruimte om op de stoel in het zonnetje te gaan zitten!




Geen opmerkingen: